Support Works logo Support Works logo

‘Het gaat me niet alleen goed af, het is ook gewoon hartstikke leuk.

Datum

8 mei 2020

Antoinette Sluijter is sinds 2015 werkzaam bij Public Support. In eerste instantie zocht ze een vaste baan maar toen ze werd gevraagd om op detacheringsbasis aan de slag te gaan, dacht ze: waarom niet? Inmiddels zou ze niet anders meer willen.
Antoinette aan het woord:

Pippi Langkous

Ik was op zoek naar een andere baan en een oud-collega maakte me attent op Public Support. Op de website las ik dat ze niet alleen ondersteuners detacheren, maar ook een werving- en selectietak hebben. Daar heb ik op gereageerd en ik kreeg direct reactie. Er waren op dat moment voor mij geen passende vacatures voor vaste werkplekken, maar ze zochten nog wel ondersteuners voor detachering. Daar heb ik heel even over nagedacht en mijn conclusie was: ik ga het gewoon doen. Wat dat betreft ben ik net Pippi Langkous: ‘Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan’. Dat was best spannend natuurlijk, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik er heel veel energie van krijg.

Onmiddellijk thuis

Je komt bij verschillende opdrachtgevers, er is altijd een acuut probleem dat opgelost moet worden, mensen zijn blij dat je er bent. Het daagt me uit om elke keer weer helemaal opnieuw te beginnen, me dingen eigen te maken en mijn weg te zoeken. Ik voel me snel ergens thuis en ik hou van mensen, dus het komt altijd goed.

Natuurlijk was het spannend de eerste keer. Het hielp ontzettend dat ik me bij Public Support onmiddellijk helemaal thuis voelde, vanaf het eerste gesprek.

Ook het feit dat je een regiodirecteur hebt waar je altijd op kunt terugvallen, dat geeft een heel goed gevoel. Na de eerste keer dacht ik: het gaat me niet alleen goed af, het is ook gewoon hartstikke leuk.

Zoveel verschillende plekken

Voordat ik bij Public Support in dienst kwam, heb ik lang in de zakelijke dienstverlening gewerkt. Door de detachering heb ik inmiddels bij veel uiteenlopende organisaties opdrachten mogen doen, en ook van mijn huidige opdracht geniet ik met volle teugen.

De basiswerkzaamheden die je als secretaresse tegenkomt, zijn overal wel hetzelfde, maar elk bedrijf giet het in een eigen vorm en elke functie kent zijn eigen bijzonderheden.

Vertrouw op je ervaring

Er is meestal geen tijd om je uitgebreid in te werken. Zeker niet in deze tijd. Maar als je kunt leunen op jarenlange ervaring, je makkelijk je weg vindt en met weinig informatie aan de slag kunt, dan maak je altijd het verschil.

Op de hoogte van de laatste updates 

Wat ik écht heel erg waardeer aan Public Support is dat je alle gelegenheid krijgt om trainingen te volgen. Voor de coronacrisis waren dat trainingen op kantoor. Nu dat even niet kan, kunnen we gebruik maken van een enorm platform met online-trainingen. Zo kun je op elk gewenst moment op de hoogte blijven van de laatste updates van programma’s en het laatste nieuws op ons vakgebied.

Het thuiswerken vanwege de coronacrisis was daarom geen grote overschakeling. We zijn daar allemaal goed op voorbereid. Door de juiste trainingen maar ook door de ervaring én nieuwsgierigheid naar nieuwe werkwijzen, die we als Topsupporters allemaal van nature hebben, zijn we nu ook virtual assistants.

Steeds weer nieuwe energie

Ik krijg er heel veel energie van om steeds weer opnieuw te beginnen bij een nieuwe opdrachtgever, om steeds weer mensen te helpen en om zoveel variatie in mijn takenpakket te hebben. Het houdt me scherp. Ik voel me als een vis in het water bij dit werk en bij Public Support. Ik zou niet anders meer willen.

Meer weten?

Ben je op zoek naar een topsecretaresse? Wij helpen je graag! Neem gerust contact met mij op.

'Help! Ik heb een secretaresse.'

23 september 2019 Nieuws,

Blog Casper Venema, directeur Public Support.

Lees artikel