Lees hier de ervaring van Yolanda Huijgen, Topsupporter bij Public Support.

Yolanda Huijgen is managementassistent van de directeur-generaal van de Belastingdienst.

‘Bij Public Support kan ik mijn kennis inzetten en mensen adviseren hoe ze bepaalde zaken bijvoorbeeld anders kunnen inrichten. Zo kan ik nog een aantal jaren werk doen waar ik goed in ben én veel plezier aan beleef. Door de afwisseling van opdrachtgevers maak je veel mee’

‘Ik heb vorig jaar heel bewust voor Public Support gekozen. Ik zit in de laatste jaren van mijn carrière en was toe aan verandering. Ik heb jarenlang gewerkt als directiesecretaresse, bestuursassistent en vervolgens leidinggevende. Ik wilde nu een stapje terugdoen. Niet meer elke dag die grote verantwoordelijkheid van een leidinggevende dragen. Mijn man is inmiddels met pensioen, dat speelt ook mee. Ik wil de weekenden vrij zijn en mijn laptop dicht kunnen klappen.’

Je maakt veel mee

‘Mijn baan bij Public Support bevalt ontzettend goed. Ik vind het interessant om eens in de zoveel tijd van opdrachtgever te wisselen. Je maakt daardoor veel mee en leert ondertussen ook nog eens van alles, omdat je in verschillende sectoren werkt. Ik werk bij Public Support zowel voor bedrijfsleven als Rijksoverheid. Twee heel verschillende werelden. Op een ministerie is de cultuur veel hiërarchischer dan bijvoorbeeld bij een jeugdzorginstelling of woningbouwcoöperatie. Bij die laatste was ik meer betrokken bij de inhoud, omdat ik daar bij de MT-vergaderingen notuleerde. Ik kreeg daardoor veel mee over schuldenproblematiek, klimaatneutraal wonen en renovatieprojecten.’

Je bent altijd welkom

‘Bij een daaropvolgende klus bij de Belastingdienst had ik weer andere verantwoordelijkheden. Als managementassistent deed ik complex agendabeheer en zorgde ik ervoor dat de directeur-generaal met de juiste stukken op pad ging. Het leuke van gedetacheerd zijn, is dat je een gat komt opvullen en dus altijd welkom bent. Ik wil niet meer gebonden zijn aan één werkgever. Dat geeft een soort vrijheid en dat straal je uit naar de opdrachtgevers. Vaak zeggen nieuwe collega’s: ‘Als je ziet dat er iets beter kan, zeg het dan vooral!’ Je merkt dat ze het prettig vinden dat er iemand met een frisse blik meekijkt. Hierdoor krijg ik echt de kans om mijn ervaring en kennis van de afgelopen jaren te gebruiken en mensen te adviseren. Bijvoorbeeld hoe ze bepaalde zaken beter kunnen inrichten. Dankzij Public Support kan ik nog een aantal jaren werk doen waar ik goed in ben én veel plezier aan beleef.’