Type functies

Er zijn allerlei typen ondersteunende functies binnen de publieke sector, variërend van bijvoorbeeld secretariële tot juridische diensten. Hoewel elke afdeling zijn eigen specifieke behoeften heeft, zijn deze algemene categorieën van ondersteunende functies essentieel voor alle organisaties in de openbare sector. Zonder hen zou de organisatie niet effectief of efficiënt kunnen functioneren. We zetten graag voor je op een rij welke functies onze Interimmers binnen de publieke sector vervullen!

Vind uw Support

Werken als interim secretaresse in de publieke sector kan een lonende ervaring zijn. Dit is een kans om je vaardigheden en kennis te gebruiken ter ondersteuning van een organisatie die vitale diensten aan de gemeenschap verleent. Als interim secretaresse in de publieke sector speel je een belangrijke rol bij het soepel en efficiënt laten verlopen van de organisatie. Als je goed georganiseerd bent en uitstekende communicatieve vaardigheden hebt, zul je merken dat werken als secretaresse in de publieke sector een uitdagende loopbaan is. Bekijk de pagina over secretaresses als je meer wilt weten over wat de rol van een interim secretaresse inhoud bij Public Support.

  • Interim bestuurssecretaresse:

De Interim bestuurssecretaresse in de publieke sector is verantwoordelijk voor het verlenen van secretariële en administratieve steun aan het bestuur binnen de organisatie. Dit kan het verlenen van steun aan gekozen functionarissen omvatten, helpen bij de ontwikkeling van beleid of het beheren van kantoorwerkzaamheden. De secretaresse kan ook verantwoordelijk zijn voor het afhandelen van budgettaire en financiële zaken, het coördineren van evenementen of het schrijven van rapporten.

  • Interim directie-assistent:

Als Interim directie-assistent ben je verantwoordelijk voor het verlenen van administratieve en administratieve ondersteuning aan leidinggevenden en ander hooggeplaatst personeel. Dit kan taken omvatten als het plannen van afspraken, het voorbereiden van correspondentie, het afhandelen van reisarrangementen en het bijhouden van dossiers. Diplomatie en tactvol zijn komen in deze functie goed van pas – je moet moeilijke situaties onder druk met gratie kunnen aanpakken.

  • Interim management-assistent:

Als Interim management-assistent draag je bij aan het beleid en de besluitvorming van de organisatie waarin je werkt. Je bent dan ook een belangrijke schakel tussen de verschillende afdelingen van de organisatie. Je takenpakket is divers, maar hangt sterk samen met planning, coördinatie en administratieve ondersteuning.

 

De publieke sector is een enorme en complexe machine en juristen spelen een belangrijke rol bij het draaiende houden ervan. Van het vertegenwoordigen van de belangen van de overheid voor de rechtbank tot het adviseren bij het opstellen van nieuwe wetten, zijn juristen uit de publieke sector van cruciaal belang om de overheid soepel en efficiënt te laten werken. Dit is niet altijd gemakkelijk of comfortabel, maar het is ongelooflijk lonend. Als je bereid bent een verschil te maken en je in te zetten voor anderen, dan is een loopbaan in het publiek recht misschien iets voor jou. Bekijk de pagina over juristen als je meer wilt weten over wat de rol van een jurist inhoud bij Public Support.

Als je een loopbaan in de publieke sector zoekt, overweeg dan om Interim officemanager te worden. Als office manager ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in een organisatie. Je moet georganiseerd en efficiënt zijn, en sterke mensenkennis hebben. Je taken zullen variëren naargelang de grootte en het soort organisatie waarvoor je werkt, maar kunnen het volgende omvatten: toezicht houden op het personeel, vragen van klanten behandelen, financiën beheren en vergaderingen en evenementen coördineren. Je kunt ook verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van de kantooruitrusting en het bestellen van voorraden. Wil je meer weten over de functie? Bekijk dan onze officemanager pagina.

Een Interim projectmedewerker in de publieke sector is iemand die binnen de overheid aan allerlei projecten werkt. Ze kunnen verantwoordelijk zijn voor het leiden van een team werknemers, de coördinatie met andere instanties of het toezicht op de bouw van een nieuwe openbare voorziening. Projectmedewerkers moeten in staat zijn meerdere taken en deadlines te jongleren en sterke communicatieve en organisatorische vaardigheden bezitten.

 

Een persoonlijke assistent is iemand die administratieve steun verleent aan iemand die dit niet allemaal zelf kan doen. Het is een term die vaak in zakenkringen gebruikt wordt en verwijst naar iemand die een ander ondersteunt bij zijn dagelijkse taken, zodat diegene meer tijd heeft om zich op andere dingen te concentreren. In de publieke sector werken veel mensen in administratieve functies, van ambtenaren die in overheidskantoren werken tot mensen die voor plaatselijke gemeenteraden en door de overheid gefinancierde organisaties werken. Met zoveel papierwerk en administratieve rompslomp is het geen wonder dat veel werknemers in de publieke sector een vorm van hulp nodig hebben om de dag door te komen! Als je meer wil weten over de functie Personal assistent lees dan verder.

Meer weten over de verschillende typen functies bij Public Support?

Kortom, er zijn tal van functies die je binnen Public Support kan vervullen! We nodigen je graag uit om te kijken of er een Interimmer in jou schuilt. Neem gerust contact met ons op. Dit kan via het contactformulier of door een mail te sturen naar info@publicsupport.nl. Ook zijn wij telefonisch bereikbaar, namelijk op 088-  1204 100. We zien je komst graag tegemoet!